حیاط خلوت

حیاط خلوت

کارمان به جایی رسیده که باید طوری دلتنگ شویم که به کسی بر نخورد...
حیاط خلوت

حیاط خلوت

کارمان به جایی رسیده که باید طوری دلتنگ شویم که به کسی بر نخورد...

کمی دیرتر....


کمی دیرتر

 

سید مهدی شجاعی

 

انتشارات نیستان



چکیده :

 این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز. رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می‌شود، جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند... در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا...» این شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی‌ انتظارند اما وقتی هنگام عمل می‌رسد و هنگامه عمل به شعارها می‌رسد، آن نمی‌کنند که می‌گفتند. رمان در فضایی مکاشفه‌گونه و بی‌زمان پیش می‌رود و مواجه همه آدم‌ها را می‌بینیم با قصه ظهور... و کشف چرایی «آقا نیا»ی جوان. شجاعی در این رمان همه اقشار و همه آدم‌ها را با بهانه‌هایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می‌کند. تا آنجاکه حتی به راوی هم رحم نمی‌کند و در فضایی بسیار بدیع،‌ خودش را هم در معرض این امتحان می‌گذارد. نویسنده در «کمی‌ دیرتر» همه آفت‌های انتظار را با شخصیت‌های قصه‌اش برای مخاطب روایت نمی‌کند، بلکه به تصویر می‌کشد و نشانش می‌دهد... انسان‌های مدعی انتظار و منتظر ظهور غریبه نیستند؛ خودمانیم و شجاعی در رمانش به خوبی به این زبان دست یافته که وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه آورده با مصادیق کار ندارد و در پی اثبات شمول ادعایش است. نویسنده در پایان همه موشکافی‌هایش در نقد منتظران به دنبال آن است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند که انتظار به فریادهای بلند «آقا بیا» نیست؛ به دلی است که برای حضرت می‌تپد و اخلاصی که میان زندگی جاری است و آقایی که خودش به دیدار منتظرانش می‌آید...

نظرات 9 + ارسال نظر
حسام جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:14 ب.ظ http://www.tarh7.ir.com/

از وب سایت ما دیدن و از خدمات ما استفاده کنید .

ممنون میشیم ما رو لینک کنید.

بازار الکترونیکی جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:16 ب.ظ http://e-bazar.blogsky.com

سلام، وقت بخیر
با گلچینی از بهترین و متنوع ترین محصولات با قیمتهای استثنایی منتظر شما هستیم.
بازار الکترونیکی، یک خرید امن و مطمئن

خلوت دل جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.chatrabi.blagfa.com

سلام،وب جالب و مفیدی دارید، موفق باشید.

لینک شدی دوست عزیز

سلام
ممنون
در اولین فرصت منم لینکتون میکنم

جمعه احوال عجیبی دا رد در دلش شور غریبی دارد

هرکسی در گذری منتظر است چشم بر راه حبیبی دارد

ای خوش آن دیده که در منظر خو د از رخ یار نصیبی دارد

اللهم عجل لولیک الفرج

bineshan جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 ب.ظ

بنام خدا
سلام
من تعریفشو خیلی شنیده بودم
از اون موقع که کتاب "طوفان دیگری در راه هست" رو برام واسه تولدم خریدی عاشق قلم سید مهدی شجاعی شدم یکی از بچه ها داشت ازش گرفتم و تا یه جاهایی خوندم کتاب جالبی هست اعتقادیه

سلام
آره من که عاشق نوشته های سید مهدی شجاعی ام
من این کتابو 3روزه خوندمش واقعا قشنگه
ادامشو حتما بخون یه جاهاییش گریه ات میگیره

غریبه شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:35 ب.ظ

حتما به این لینک مراجعه کنید(روشنگری):
اهانت رییس دفتر «خاتمی» به مداحان + عکس
http://snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=13&Id=274536&Sgr=1514

[ بدون نام ] یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:34 ق.ظ

سلام
بالاخره موفق شدم وب شمارو باز کنم
نه از کافی نت باز میشد نه از خانه
با گوشی اتفاقی باز کردم ب نتیجه رسیدم
باتوق ک متلاشی شده ب لینک های پاتوق هم سر میزنم هیچکدام اپ نیست دیگه فضای مجازی هم دلتنگ شدنم برا بچه هارو رفع نمیکنه
به نظر کتاب خوبی میاد حتما تهیه ش میکنم
بابت زحماتی ک برا پاتوق میکشید ممنونم

بهزاد یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:39 ق.ظ http://89150340.blogfa.com

سلام
بالاخره موفق شدم وب شمارو باز کنم
نه از کافی نت باز میشد نه از خانه
با گوشی اتفاقی باز کردم ب نتیجه رسیدم
باتوق ک متلاشی شده ب لینک های پاتوق هم سر میزنم هیچکدام اپ نیست دیگه فضای مجازی هم دلتنگ شدنم برا بچه هارو رفع نمیکنه
به نظر کتاب خوبی میاد حتما تهیه ش میکنم
بابت زحماتی ک برا پاتوق میکشید ممنونم

سلام
خواهش میکنم،یکم اوضام روبه راه بشه حتما تو پاتوق مطلب میزارم
بله خیلی کتابه خوبیه واقعا قشنگه
پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش

اورنگ چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:51 ب.ظ

سلام
باریکلا...
بیا پیش ما..
نان آب کتاب نویس شدی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد